منوي اصلي سایت

آرشيو موضوعي


عضویت در سایت

ورود اعضا:
آمار و تبلیغات سایت

کاربرد مواد قابل بازیافت در صنعت خودرو

در دهه های 60 و 70 میلادی مواد طبیعی مورد استفاده در صنعت خودرو تقریبا ً به طور کامل با مواد سنتزی جایگزین شدند ولی به تازگی این صنعت رویکرد جدید به مواد طبیعی داشته است . به کارگیری مواد قابل بازیافت از دهه 1990 مورد توجه قرار گرفته است . یکی از دلایل عمده این مسئله ، رشد آگاهی مردم و توجه به مسایل زیست محیطی است که در عبارت هایی همانند " حفظ منابع " ، " کاهش انتشارCO2 " ، و " بازیافت " انعکاس داشته است . علاوه براستفاده از سوختهای جایگزین ( الکل های طبیعی همانند اتانول و متانول در برزیل و یا بیودیزل ماده ای مشتق شده از روغن شلغم در کشورهای اروپایی ) و روغن های طبیعی ( برای سیستم های هیدرولیک و روانسازی ) ، به کارگیری الیاف طبیعی به عنوان مواد عایق ساز و ضربه گیر یا به عنوان پرکننده و تقویت کننده در مواد پلیمری نقش مهمی در راستای حفظ محیط زیست ایفا می کند . در حال حاضر الیاف گیاهی تنها در ساخت تزئینات داخلی خودروهای سواری و اتاق وانت و کامیون های کوچک به کار گرفته می شوند .


ادامه مطلب
نويسنده: مجيد عشقي برچسب:, <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

اهداف سایت

این سایت به منظور انجام پروژه های دانشجویی و همچنین ارائه جدید ترین مقاله ها و آموزش های موجود در رشته های مختلف دانشجویی به خصوص رشته های فنی و مهندسی طراحی شده است. از دوستاني كه مايل به تبادل لینک هستند تقاضا مي شود لوگوی ما را در سایت خود قرار دهند سپس عنوان و آدرس سایت خود را در قسمت تبادل لینک نوشته تا به انجمن فني مهندسي آينده سازان اضافه شوند. مدیریت انجمن فنی مهندسی و مشاوره آینده سازان

نويسنده

جستجوي مطالب سایت

گفتگو با مدیریت سایت
لينکستان همکاران

خبر رسان سایت



كليه حقوق مادي و معنوي این سايت محفوظ و متعلق به انجمن فني مهندسي آينده سازان بوده و کپی برداری از مطالب فقط با ذکر نام منبع مجاز می باشد.